Мемлекет басшысының Бес институционалдық реформасы...

Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаевтың Бес институционалдық реформасын іске асыру жөніндегі 100 нақты қадам – Ұлт жоспары

“100 нақты қадам” -бұл жаһандық ішкі сын-қатерлерге жауап және сонымен бір мезгілде жаңа тарихи жағдайларда дамыған 30 мемлекеттің қатарына кіру жөніндегі Ұлт жоспары.

“100 нақты қадам “елімізге” Қазақстан-2050 ” стратегиясын іске асыру жолынан адаспауға және Қазақстан мемлекеттілігін нығайтуға, күрделі кезеңнен сенімді өтуге жағдай туғызатын БЕРІКТІК ҚОРЫН жасап береді.

Жоспары қалайды түбірлі өзгерістер қоғамда, мемлекетте, олардың негізгі мақсаты – “емдеу жүйелік аурулар, сондай-сезімдік олардың “сыртқы белгілері”.

5 президенттік реформа:

қазіргі заманғы мемлекеттік аппаратты қалыптастыру
заңның үстемдігін қамтамасыз ету
индустрияландыру және экономикалық өсім
болашағы біртұтас ұлт
транспарентті есеп беретін мемлекет

100 нақты қадам. Баршаға арналған қазіргі заманғы мемлекет

I. кәсіби мемлекеттік аппаратты қалыптастыру

1. Мемлекеттік қызметке түсу рәсімін жаңғырту. Қызметке қабылдау ТӨМЕНГІ ЛАУАЗЫМДАРДАН басталуы тиіс.

2. Төменгі лауазымдарға кандидаттарды іріктеу және одан әрі мансаптық жоғарылату құзыреттілік тәсіл негізінде жүзеге асырылуға тиіс.

3. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің рөлін күшейту есебінен мемлекеттік қызметке алғаш рет қабылданушыларды іріктеу рәсімін орталықтандыру. Үш сатылы іріктеу жүйесін енгізу.

4. 3 + 3 формуласы бойынша Мемлекеттік қызметке алғаш кіргендер үшін міндетті сынақ мерзімі (тиісінше үш айдан кейін және алты айдан кейін сәйкестікті межелік бақылау).

5. Қызмет нәтижелеріне байланысты мемлекеттік қызметшілердің еңбекақысын арттыру.

6. Нәтижелері бойынша еңбекақы төлеуге көшу.

Мемлекеттік қызметкерлер үшін – жеке жылдық жоспарларды орындау;

Мемлекеттік органдар үшін-стратегиялық жоспарларды орындау; министрлер және әкімдер үшін – мемлекеттік қызмет сапасының арнаулы индикаторлары, өмір сапасы, инвестиция тарту; Үкімет мүшелері үшін – интегралдық макроэкономикалық индикаторлар.

7. Мемлекеттік қызметшілердің лауазымдық жалақысына өңірлік түзету коэффициенттерін енгізу.

8. Ротацияланатын мемлекеттік қызметшілерге лауазымдық міндеттерін атқару кезеңінде жекешелендіру құқығынсыз қызметтік тұрғын үй беру міндетті.

9. Мемлекеттік қызметшілерді үш жылда кемінде бір рет тұрақты оқыту жүйесін заңнамалық бекіту.

10. Мемлекеттік қызметшілерді мансаптық жоғарылату үшін конкурстық іріктеуге көшу. “Б” корпусының жоғары лауазымдарына жылжыту төменгі лауазымдағы мемлекеттік қызметшілер қатарынан тек конкурс бойынша жылжыту есебінен меритократия қағидатын нығайту.

11. Шетелдік менеджерлерді, жеке сектордың жекелеген мамандарын және Қазақстан Республикасының азаматтарын – халықаралық ұйымдардың қызметкерлерін Мемлекеттік қызметке жіберу. Оларды тағайындау ерекше талаптар мен лауазымдардың жеке тізімі бойынша жүзеге асырылуы мүмкін. Бұл қадам мемлекеттік қызметті ашық және бәсекеге қабілетті жүйеге айналдырады.

12. Жаңа этикалық ережелерді енгізу. Мемлекеттік қызметтің жаңа Этикалық кодексін әзірлеу. Әдеп мәселелері жөніндегі уәкіл лауазымын енгізу.

13. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күресті күшейту, оның ішінде жаңа заңнаманы әзірлеу.

Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінде сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың жүйелі алдын алу және профилактикасы үшін сыбайлас жемқорлыққа қарсы арнайы бөлімше құру.

14. Барлық мемлекеттік органдардың, оның ішінде құқық қорғау органдарының қызметшілеріне қолданылатын мемлекеттік қызмет туралы жаңа заң қабылдау.

15. Мемлекеттік қызмет туралы жаңа заң қабылданғаннан кейін жұмыс істеп тұрған мемлекеттік қызметшілерді кешенді аттестаттаудан өткізу, біліктілік талаптарын күшейту және еңбекке ақы төлеудің жаңа жүйесін енгізу.

II. Заңның үстемдігін қамтамасыз ету

16. Азаматтардың сот төрелігіне қолжетімділігін жеңілдету үшін сот жүйесі инстанцияларын оңтайландыру. Сот төрелігінің бес сатылы жүйесінен (бірінші, апелляциялық, кассациялық, қадағалау және қайта қадағалау) үш деңгейлі (бірінші, апелляциялық, кассациялық) жүйеге көшу.

17. Судья лауазымына кандидаттарды іріктеудің біліктілік талаптары мен тетіктерін қатаңдату. Міндетті түрдегі талап-сот істерін жүргізуге қатысудың 5 жылдық өтілі. Кәсіби дағдылар мен іскерліктерді тексеру үшін ахуалдық тестілер жүйесін енгізу. Судьялыққа үміткерлер СОТТАРДА стипендия төлеумен бір жылдық тағылымдамадан өтеді. Бір жылдық тағылымдама аяқталғаннан кейін судьялар бір жылдық сынақ мерзімінен өтеді.

18. Оқыту мен сот практикасының өзара байланысын күшейту мақсатында Сот төрелігі институтын мемлекеттік басқару академиясының құрылымынан бөлу. Аталған институт Жоғарғы Соттың жанында жұмыс істейтін болады және жұмыс істеп жүрген судьялардың біліктілігін тұрақты негізде арттыруды қамтамасыз ететін болады.

19. Судьялардың есептілігін күшейту. Судьялардың жаңа Этикалық кодексін әзірлеу, соның негізінде азаматтар судьялардың іс-әрекеттеріне еліміздің Жоғарғы Сотының жанынан арнайы құрылған Сот жюриіне шағымдана алады.

20. Барлық сот процестерін аудиобейнетіркеуді міндетті түрде енгізу. Судьяның жазуды тоқтата тұру немесе аудиобейнетіркеу материалдарын редакциялау мүмкіндігі болмауға тиіс.

21. Алқабилер сотының қолданылу аясын кеңейту. Алқабилер соты міндетті болып табылатын қылмыстық істердің санатын заңнамалық айқындау.

22. Адамның және азаматтың конституциялық құқықтарын шектейтін барлық тергеу әрекеттерін санкциялау жөніндегі өкілеттіктерді тергеу судьясына кезең-кезеңімен беру есебінен соттарда айыптау мен қорғау АРАСЫНДАҒЫ ТЕҢГЕРІМДІ ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ.

23. Инвестициялық даулар бойынша жеке сот ісін жүргізуді құру. Жоғарғы Сотта ірі инвесторлар қатысатын дауларды қарау үшін ИНВЕСТИЦИЯЛЫҚ АЛҚАНЫ ҰЙЫМДАСТЫРУ.

24. Дубайдағы тәжірибе үлгісінде Астана қаласында aifc халықаралық төрелік орталығын құру.

25. БЕДЕЛДІ ШЕТЕЛДІК СУДЬЯЛАР МЕН заңгерлердің қатысуымен үздік халықаралық стандарттарды енгізу үшін ҚР Жоғарғы Сотының жанынан Халықаралық кеңес құру. Кеңес қазақстандық сот төрелігін жетілдіру мәселелері бойынша Жоғарғы Сотқа консультация беретін болады.

26. Сот рәсімдерін жеңілдету және сот процесін жеделдету үшін прокурордың азаматтық-құқықтық даулар бойынша сотқа қатысуын қысқарту. Азаматтық іс жүргізу кодексіне тиісті түзетулер енгізу.

27. Жеке сот орындаушыларының институтын одан әрі дамыту. Сот орындаушыларының мемлекеттік қызметін кезең-кезеңімен қысқарту.

28. Құзыретті тәсіл негізінде полиция қызметкерлерін іріктеу жүйесін жақсарту. Қызметкерлерге кандидаттарды және жұмыс істеп жүрген полиция қызметкерлерін жеке қасиеттері мен конфессиялық дағдыларын тексеру үшін тестілеудің арнайы жүйесін енгізу.

29. Құқық қорғау органдарының қызметкерлерін Мемлекеттік қызмет жүйесіне қосу. Әрбір құқық қорғау қызметінің ведомстволық ерекшеліктерін ескере отырып, қызмет өткерудің бірыңғай қағидаларын енгізу.

30. Жергілікті атқарушы органдарға және жергілікті қоғамдастыққа есеп беретін ЖЕРГІЛІКТІ ПОЛИЦИЯ ҚЫЗМЕТІН құру. Жергілікті полиция қызметінің құзыреті: қоғамдық тәртіпті сақтау, тұрмыстық қылмысқа қарсы іс-қимыл мәселелері, жол-патрульдік қызмет, ұсақ құқық бұзушылықтарға “нөлдік” төзімділік. Жол-патрульдік полициясының қызметкерлері бейнетіркегіштермен қамтамасыз етіледі, олар полиция қызметкерінің патрульдік ауысым ішінде жасаған барлық іс-әрекеттерін тіркейді.

31. Этикалық нормаларды бұзатын полицейлердің іс-әрекеттеріне азаматтардың шағымдарын қарау бойынша қоғамдық кеңестер жүйесін құру есебінен полицияның ашықтығын қамтамасыз ету. Қоғамдық кеңестердің мәртебесі мен өкілеттіктері Заңмен бекітілетін болады.

32. “Қылмыстық құқық бұзушылықтар картасы” ұлттық ақпараттық жүйесі негізінде “қылмыстық құқық бұзушылықтар картасы”интернет-порталын құру. Картада елде жасалатын барлық қылмыстық құқық бұзушылықтар жасалғаннан кейін бір аптадан кешіктірілмейтін мерзімде белгіленеді. Бұл қоғамға ішкі істер органдары жұмысының тиімділігін бақылауға мүмкіндік береді.

33. Бас бостандығынан айыру орындарынан босатылған және пробация қызметінде есепте тұрған азаматтарды әлеуметтік оңалтудың тиімді жүйесін құру. ӘЛЕУМЕТТІК ОҢАЛТУДЫҢ КЕШЕНДІ СТРАТЕГИЯСЫН және осындай азаматтар үшін арнаулы әлеуметтік қызметтер стандартын әзірлеу.

34. Мемлекеттік-жекешелік әріптестікті дамыту шеңберінде пенитенциарлық инфрақұрылымды жаңғырту. Пенитенциарлық мекемелерді салуға, ұстауға және басқаруға жеке секторды тарту бойынша халықаралық тәжірибені зерделеу және ұсыныстар әзірлеу.

III. Индустрияландыру және экономикалық өсім

35. Ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерді тиімді пайдалану мақсатында оларды нарықтық айналымға енгізу. Жер кодексіне және басқа да заңнамалық актілерге өзгерістер енгізу.

36. Жер учаскесінің нысаналы мақсатын ауыстыру рәсімін оңайлату. Ауыл шаруашылығы жерлерін пайдалануға тұрақты мониторинг жүргізу. Барлық пайдаланылмай жатқан жерлерді одан әрі жекешелендіру үшін МЕМЛЕКЕТТІК ҚОРҒА БЕРУ.

37. Салық және кеден саясаттары мен рәсімдерін оңтайландыру. СЭҚ тн 6 белгісіндегі біртекті тауар топтары шеңберінде “0-5-12” моделі бойынша бірыңғай кедендік тарифтің кедендік мөлшерлемелерінің санын қысқарту.

38. Экспорттаушылар мен импорттаушылардың кедендік рәсімдерден өтуі кезінде “БІР ТЕРЕЗЕ” қағидатын енгізу. Электрондық декларациялау жүйесін дамыту (тауарларды кедендік тазартудың автоматтандырылған жүйесін енгізу). Экспорт және импорт үшін құжаттар санын және оларды өңдеу уақытын қысқарту.

39. Кеден және салық жүйелерінің интеграциясы. Импорттаушы Қазақстан аумағына тауарды әкелген сәттен бастап оны өткізгенге дейін салық салу мақсатында ҚАДАҒАЛАНАТЫН болады.

40. “Постфактум” кедендік тазарту режимін енгізу. СЭҚ қатысушыларының жекелеген санаттарына тауарларға декларация берілгенге дейін тауарды шығару мүмкіндігін беру.

41. Мүлікті және ақша қаражатын жария ету рәсімін оңайлату. Қолданыстағы заңнамаға өзгерістер мен толықтырулар енгізу.

42. 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап мемлекеттік қызметшілер үшін кейіннен барлық азаматтар үшін кезең-кезеңімен көше отырып, кірістер мен шығыстарды жалпыға бірдей салықтық декларациялауды енгізу.

43. Салық декларацияларын қабылдау және өңдеу үшін орталықтар желісін құру. Орталықтар салық төлеушілердің электрондық құжаттарының бірыңғай мұрағатына қол жеткізе алады. Тәуекелдерді басқару жүйесін енгізу. Декларанттар салықтық бақылау туралы шешім қабылдау үшін тәуекел санаттары бойынша сараланады. Декларацияны бірінші рет тапсырғаннан кейін жеке тұлғалар үш жыл ішінде қайта тексеруге жатпайды.

44. Жанама салықтарды алу тетіктерін жетілдіру. Қосымша құн салығының орнына сату салығын енгізу мәселесін егжей-тегжейлі қарау.

45. Кірістер мен шығыстардың салықтық есебін міндетті түрде жүргізе отырып, қолданыстағы салық режимдерін оңтайландыру.

46. Рұқсат алу процесін оңтайландыру. Құрылысқа рұқсат алудың үш сатылы (“30-20-10”) қағидаты енгізіледі. Бірінші саты – архитектуралық жобалау тапсырмасын беру өтініш берілген күннен кейін 30 күн ішінде жүзеге асырылады. Екінші-эскиз жобаны (дизайн – жобаны) мақұлдау – 20 күнге дейін, үшінші – рұқсаттың өзі-10 күн ішінде.

47. Жобалау алдындағы және жобалау-сметалық құжаттамаға сараптама жүргізуге мемлекеттік монополиядан кезең-кезеңімен бас тарту. Жобалардың сараптамасын бәсекелес ортаға беру.

48. Құрылыстың сметалық құнын анықтаудың ресурстық әдісін енгізу. Құрылыста баға белгілеудің жаңа әдісін енгізу материалдардың, бұйымдардың, жабдықтардың және жалақының нақты нарықтық құнымен ағымдағы бағаларда объектілер құрылысының сметалық құнын айқындауға мүмкіндік береді, сондай-ақ сметалық-нормативтік базаны жаңа материалдармен, жабдықтармен және технологиялармен жедел жаңартуды қамтамасыз етеді.

49. Кеңестік кезеңнен бері қолданылып келе жатқан ескірген құрылыс нормалары мен ережелерінің (ҚНжЕ) ОРНЫНА ЕУРОКОДТАР ЖҮЙЕСІН ЕНГІЗУ. Жаңа нормативтерді қабылдау инновациялық технологиялар мен материалдарды қолдануға, құрылыс қызметтері нарығында қазақстандық мамандардың бәсекеге қабілеттілігін арттыруға, сондай-ақ қазақстандық компаниялардың құрылыс саласындағы шетелдік қызметтер нарығына шығуына мүмкіндік береді.

50. Электр энергетикасы саласын қайта ұйымдастыру. “Бірыңғай сатып алушы”моделін енгізу. Бұл өңірлер арасындағы электр энергиясы тарифтеріндегі айырмашылықтарды жоюға мүмкіндік береді.

51. Өңірлік электр желілік компанияларды (ӨЭК) ірілендіру. Бұл энергиямен жабдықтау сенімділігін арттыруға, өңірлерде электр энергиясын беру шығындарын азайтуға және тұтынушылар үшін электр энергиясының құнын төмендетуге мүмкіндік береді.

52. Электр энергетикасында салаға инвестицияларды ынталандыратын жаңа тарифтік саясатты енгізу. Тариф құрылымын өзгерту. Тарифте екі компонент бөлінеді: Күрделі шығыстарды қаржыландыру үшін белгіленген бөлік және электр энергиясын өндірудің ауыспалы шығындарын жабу үшін пайдаланылған электр энергиясы үшін төлем. Бұл тарифтер “шығынды өтеу” әдісі бойынша бекітілетін қазіргі жағдайды өзгертеді.

53. Монополияға қарсы қызмет жұмысының тұжырымдамасын өзгерту және оны ЭЫДҰ стандарттарына сәйкес келтіру. Жаңартылған қызмет еркін бәсекелестікті ілгерілетуге бағытталуы керек.

54. Кәсіпкерлердің мүдделерін қорғау үшін бизнес-омбудсмен институтын нығайту. Жаңа институттың құрамына бизнес пен Ұлттық Кәсіпкерлер палатасының өкілдері кіреді.

55. Экспорттық тауарлар жасау және Қазақстанды әлемдік нарықтарға шығару үшін өңдеу секторына кемінде он ТҰК тарту. Халықаралық экономикалық форумдардағы жаңа мүмкіндіктер туралы халықаралық бизнесті ақпараттандыру.

56. Экономиканың басым секторларында “зәкірлік инвесторлармен” – халықаралық стратегиялық серіктестермен (“эйр Астана”, “Теңізшевройл”, ҚТЖ локомотивтерін шығару жөніндегі зауыт үлгісі бойынша) бірлескен кәсіпорындар құру. Алдағы уақытта бірлескен кәсіпорындардағы мемлекеттің үлесі ipo-ға шығарылатын болады. Шетелден жоғары білікті мамандарды тарту үшін АҚШ, КАНАДА, АВСТРАЛИЯ ҮЛГІСІ БОЙЫНША ҚОЛАЙЛЫ КӨШІ-ҚОН режимін құру.

57. Туристік кластерлер құруда табысты тәжірибесі бар стратегиялық (зәкірлік) инвесторларды тарту.

58. Жол-көлік инфрақұрылымын ұстау және дамыту жөніндегі бірыңғай оператор құру үшін стратегиялық (зәкірлік) инвесторларды тарту.

59. Халықаралық танылған энергия сервистік шарттар тетігі арқылы энергия үнемдеу саласына стратегиялық инвесторлар тарту. Олардың негізгі міндеті: жеке шығындарын өтей отырып және іс жүзінде қол жеткізілген энергия шығындарын үнемдеуден қаржылық пайда ала отырып, энергия үнемдеу саласында қызметтер кешенін ұсыну үшін жеке энергия сервистік компанияларды дамытуды ынталандыру.

60. Сүт және сүт өнімдері өндірісін дамыту үшін стратегиялық инвесторларды тарту. Негізгі міндет: үш жыл ішінде ТМД елдерінің нарығына шығарылатын өнімнің жартысына дейінгі экспортын қамтамасыз ету. Жұмыс ауылда кооперативтік өндірісті дамыта отырып, Жаңа Зеландия fronterra және Дания arla үлгісі бойынша салынатын болады.

61. Ет өндірісі мен өңдеуді дамыту үшін стратегиялық инвесторларды тарту. Негізгі міндет: шикізат базасын дамыту және өңделген өнімді экспорттау.

62. Экономиканың шикізаттық емес салаларындағы орта бизнестің нақты көшбасшы компанияларын қолдауға бағытталған “ҰЛТТЫҚ ЧЕМПИОНДАР” бастамасын іске асыру. Бизнес-көшбасшыларды айқындау ноу-хау трансфері үшін құзыреттер орталықтарын құруға мүмкіндік береді.

63. Ғылымды қажет ететін экономиканы қалыптастырудың негізі ретінде екі инновациялық кластерді дамыту. Назарбаев Университетінің” Астана бизнес кампусында ” бірлескен ғылыми-зерттеу жобаларын және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды жүргізу, сондай-ақ оларды одан әрі коммерцияландыру үшін ғылыми орталықтар мен зертханалар орналастырылады. Нақты өндірістік жобаларды іске асыру үшін инновациялық технологиялар паркі жергілікті және шетелдік жоғары технологиялық компанияларды тартатын болады.

64. Өндіріске инновацияларды енгізу бойынша жұмыстарды қаржыландыру тетіктері бар “ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет нәтижелерін коммерцияландыру туралы” заңды әзірлеу. Ғылыми гранттар мен бағдарламалар құрылымын индустриялық-инновациялық даму мемлекеттік бағдарламасының мұқтаждарына қайта бағдарлау.

65. Қазақстанды халықаралық көлік-коммуникациялық ағымдарға интеграциялау. Азиядан Еуропаға жүктердің үздіксіз транзитін жүзеге асыруға мүмкіндік беретін “Еуразиялық трансқұрлықтық дәліз” мультимодальдық көлік дәлізін құру жөніндегі жобаны іске қосу. Көлік дәлізі: бірінші бағыт – Қазақстан аумағы арқылы Ресей Федерациясына және одан әрі Еуропаға өтеді. Екінші бағыт – Қазақстан аумағы арқылы Қорғастан Ақтау портына дейін, одан әрі Каспий теңізі мен Әзербайжан, содан соң Грузия арқылы. Жобаға болашақта 2014 жылдың соңында құрылған Азия инфрақұрылымдық инвестициялар банкін тарту.

66. Халықаралық авиациялық хаб құру. Стратегиялық инвесторды тарта отырып, Алматы маңында әлемдік стандарттарға сәйкес келетін жаңа халықаралық әуежай салынатын болады.

67. “Эйр астана” әуе тасымалдаушысын және “ҚТЖ” ұлттық компаниясын ірі халықаралық операторлар ретінде дамыту. “эйр астана” халықаралық бағыттарға назар аударып, әлемнің негізгі қаржы орталықтарына (нью-йорк, токио, сингапур) жаңа бағыттар ашады. “Эйр Астананың” дамуы “ҚТЖ” – ның баламалы бағыттарды дамыту жөніндегі жоспарларымен үйлестірілетін болады, бұл жүкті жеткізу құнын екі еседен астамға төмендетуге мүмкіндік береді.

68. Қазақстан арқылы авиатранзиттің тартымдылығын арттыру үшін авиатасымалдарды МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУ ТИІМДІЛІГІН жақсарту. Азаматтық авиация комитетінің қызметі Британдық азаматтық авиация мемлекеттік агенттігінің және ЕО авиация қауіпсіздігі агенттігінің үлгілеріне бағдарланатын болады.

69. Астананы зерттеушілерді, студенттерді, кәсіпкерлерді, барлық өңірден туристерді тартатын ЕУРАЗИЯНЫҢ ІСКЕРЛІК, МӘДЕНИ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМИ ОРТАЛЫҒЫНА АЙНАЛДЫРУ. Сонымен бір мезгілде қалада әуежайдың жаңа терминалын қамтитын қазіргі заманғы халықаралық көлік-логистикалық жүйе құрылатын болады.

70. Astana expo 2017 инфрақұрылымы базасында арнайы мәртебе бере отырып, астана халықаралық қаржы орталығын (aifc) құру. Қаржы орталығының ерекше заңды мәртебесін Конституцияда бекіту. Орталықтың ТМД елдері, сондай-ақ бүкіл батыс және Орталық Азия өңірі үшін ҚАРЖЫ ХАБЫ ретінде қалыптасуы. Ағылшын құқығы қағидаттарында жұмыс істейтін өз юрисдикциясы бар тәуелсіз сот жүйесін құру. Судьялар корпусы шетелдік мамандар қатарынан құрылады. Болашақта Қазақстанның қаржы хабы әлемнің 20 озық қаржы орталықтарының қатарына енуі тиіс.

71. КАПИТАЛ НАРЫҚТАРЫНА ҚЫЗМЕТ көрсетуге және исламдық қаржыландыруға мамандандырылған қаржы орталығының даму стратегиясын әзірлеу. Элиталық қаржы қызметтерінің, оның ішінде privatebanking активтерді басқару саласындағы жаңа түрлерін дамыту. Орталыққа либералды салық режімін енгізу. Офшорлық қаржы нарығын құру мүмкін. Дубай үлгісі бойынша инвестициялық резиденттік қағидатын енгізу.

72. Қаржы орталығының аумағында ресми тіл ретінде ағылшын тілін енгізу. Орталықтың дербес заңнамасы ағылшын тілінде жасалуы және қолданылуы тиіс.

73. Қаржы орталығының халықаралық көліктік қолжетімділігін қамтамасыз ету. Қаржы орталығының ЖЕТЕКШІ ҚАРЖЫ ОРТАЛЫҚТАРЫМЕН тұрақты ЖӘНЕ ЖАЙЛЫ ӘУЕ ҚАТЫНАСЫ желісін құру.

74. Пайдалы қазбалар қоры жөнінде есеп берудің CRIRSCO ХАЛЫҚАРАЛЫҚ СТАНДАРТТАР ЖҮЙЕСІН ЕНГІЗУ арқылы жер қойнауын пайдалану саласының мөлдірлігі мен болжамдылығын арттыру.

75. Барлық пайдалы қазбалар үшін үздік әлемдік практиканы пайдалана отырып, келісімшарттар жасасудың оңайлатылған әдісін енгізу.

76. ЭЫДҰ елдерінің стандарттары негізінде адами капиталдың сапасын арттыру. 12 ЖЫЛДЫҚ БІЛІМ БЕРУДІ кезең-кезеңімен енгізу, функционалдық сауаттылықты дамыту үшін мектепте оқыту стандарттарын жаңарту. Жоғары сыныптарда жан басына қаржыландыруды енгізу, табысты мектептерді ынталандыру жүйесін құру.

77. Экономиканың алты негізгі саласы үшін он жетекші колледж бен ОН ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДА білікті кадрлар даярлау, кейіннен тәжірибені елдің басқа оқу орындарына тарату.

78. Назарбаев Университетінің тәжірибесін ескере отырып, жоғары оқу орындарының академиялық ЖӘНЕ БАСҚАРУШЫЛЫҚ ДЕРБЕСТІГІН кезең-кезеңімен кеңейту. Халықаралық практикаға сәйкес коммерциялық емес ұйымдарға жекеменшік жоғары оқу орындарын трансформациялау.

79. Білім беру жүйесінде – жоғары сыныптар мен ЖОО-ларда ағылшын тілінде оқытуға кезең-кезеңмен көшу. Басты мақсат – даярланатын кадрлардың бәсекелестік қабілетін арттыру және білім беру секторының экспорттық әлеуетін арттыру.

80. Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруды енгізу. Мемлекеттің, жұмыс берушілер мен азаматтардың ортақ жауапкершілігі қағидаты негізінде денсаулық сақтау жүйесінің қаржылық орнықтылығын күшейту. Бастапқы медициналық-санитарлық көмекті (БМСК) басымдықпен қаржыландыру. Алғашқы көмек аурулардың алдын алу және оларға қарсы ерте күресу үшін ұлттық денсаулық сақтаудың орталық буынына айналады.

81. Жеке медицинаны дамыту, медициналық мекемелерде корпоративтік басқаруды енгізу. Бәсекелестік есебінен көрсетілетін қызметтердің қолжетімділігі мен сапасын арттыру мақсатында әлеуметтік медициналық сақтандыру жағдайындағы бастапқы медициналық әлеуметтік көмекті қаржыландыру медициналық ұйымдардың корпоративтік басқару қағидаттарына көшуін қамтамасыз етсін. Мемлекеттік медициналық ұйымдарды жекешелендіруді ынталандыру, мемлекеттік емес ұйымдар арқылы тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемін ұсынуды кеңейту.

82. Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму министрлігі жанынан медициналық қызметтердің сапасы жөніндегі біріккен комиссия құру. Басты мақсат – медициналық қызмет көрсетудің алдыңғы қатарлы стандарттарын енгізу (емдеу хаттамалары, кадрлар даярлау, дәрі-дәрмекпен қамтамасыз ету, сапаны және қолжетімділікті бақылау).

83. Еңбек қатынастарын ырықтандыру. Жаңа Еңбек кодексін әзірлеу.

84. Әлеуметтік көмекті оның атаулы сипатын күшейте отырып оңтайландыру. Әлеуметтік көмек оған шынымен мұқтаж азаматтарға ғана берілетін болады. Табысы төмен еңбекке қабілетті азаматтарға мемлекеттік атаулы әлеуметтік көмек олар жұмыспен қамтуға жәрдемдесу және әлеуметтік бейімдеу бағдарламаларына белсенді қатысқан жағдайда ғана берілетін болады.

IV. Бірегейлік және бірлік

85. “Мәңгілік ел” патриоттық актісінің жобасын әзірлеу.

86. Қазақстан халқы Ассамблеясының “Үлкен Ел – Үлкен отбасы” ауқымды жобасын әзірлеу және іске асыру, ол қазақстандық біртектілікті нығайтады және азаматтық тұтастықты қалыптастыру үшін жағдай жасайды. Бұл барлық жұмыстар Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың 2020 жылға дейінгі тұжырымдамасын (ішкі туризмді дамытуды қоса есептегенде) және “астана-Еуразия жүрегі”, “алматы – Қазақстанның еркін мәдени аймағы”, “Табиғат бірлігі және көшпелі мәдениеттер”, “Алтай інжулері”, “Ұлы Жібек жолын қайта жаңғырту”, “Каспий қақпасы”өңірлік мәдени – туристік кластерлерін құруды іске асырумен байланыстырылады.

87. Азаматтық бірегейлікті нығайтудың “менің елім” ұлттық жобасын әзірлеу және іске асыру, оның шеңберінде технологиялық жобалар сериясын іске асыру көзделген. Олардың бірі – әрбір азамат пен шетелдік туристке ел туралы көбірек білуге көмектесу мақсатында “Қазақстан энциклопедиясы” ауқымды интернет-жобасын жасау. Порталда Қазақстан бойынша 3D бейнетуралар, елдің тарихы мен мәдениеті, қызықты оқиғалар мен қарапайым қазақстандықтардың өмірі туралы ақпарат орналастырылады. Портал елдің өзіндік “визит карточкасы”, ұлттық жол көрсеткіш, қызықты азаматтар үшін ұлттық құрмет тақтасы және Виртуалды қарым-қатынас платформасы болады.

88. Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамы идеясын ілгерілету жөніндегі ұлттық жобаны әзірлеу және іске асыру, ол “нұрлы жол” инфрақұрылымдық даму бағдарламасын, индустрияландырудың екінші бесжылдығын іске асыру жоспарларын, сондай-ақ тәуелсіздік жылдары ішінде мемлекеттік саясаттың арқасында еңбек, кәсіпкерлік, ғылыми-білім беру және басқа да кәсіби қызметте жоғары нәтижелерге қол жеткізген қазақстандықтардың (біздің заманымыздың батырларының) табыстарының дербес тарихын ескере отырып, Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамы идеясын ілгерілетуге бағытталған, мемлекеттік индустрияландыру саясатының және “Қазақстан-2050″стратегиясын іске асырудың қажеттіліктеріне жауап беретін жұмысшы және кәсіптік-техникалық мамандықтардың қоғамдағы беделі мен танымалдылығы.

89. “Нұрлы болашақ”ұлттық жобасын әзірлеу және іске асыру. Мектептегі білім берудің қолданыстағы оқу бағдарламаларына мәңгілік ел ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫН ЕНГІЗУ.

90. 5 институционалдық реформаны, сондай-ақ БАҚ-та, интернетте, жаңа буынның масс-медиасында, сондай-ақ әлеуметтік желілерде қазақстандық бірегейлік идеясын іске асыруды ақпараттық сүйемелдеу және ілгерілету.

V. есеп беретін мемлекетті қалыптастыру

91. Мониторингтің, бағалау мен бақылаудың стандартталған және азайтылған рәсімдері шеңберінде мемлекеттік басқарудың нақты нәтижелер бойынша мемлекеттік басқаруға көшуі. Тәртіптік бақылау жүйесі тек қана нысаналы индикаторларға қол жеткізуді бақылауға негізделуі тиіс. Рәсімдік сипаттағы барлық тапсырмалар мен аралық бақылау таратылуға тиіс. Мемлекеттік органдарға олардың алдына қойылған нысаналы индикаторларға қол жеткізу жөніндегі қызметте дербестік берілетін болады.

92. Мемлекеттік жоспарлаудың ықшам жүйесін қалыптастыру. МЕМЛЕКЕТТІК БАҒДАРЛАМАЛАР САНЫН ҚЫСҚАРТУ. Жекелеген салалық бағдарламаларды мемлекеттік бағдарламаларға, сондай-ақ мемлекеттік органдардың стратегиялық жоспарларына интеграциялай отырып, салалық бағдарламаларды тарату. Стратегиялық жоспарлар мен аумақтарды дамыту бағдарламаларын түйінді нысаналы индикаторлар бөлігінде қайта форматтау.

93. Аудит және мемлекеттік аппарат жұмысын бағалаудың жаңа жүйесін енгізу. Мемлекеттік бағдарламаларды бағалау үш жылда бір рет жүргізілетін болады. Мемлекеттік органдардың нәтижелілігін бағалау стратегиялық жоспарлар бойынша жыл сайын жүзеге асырылатын болады. “Мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау туралы” заңды қабылдау. Есеп комитеті бірінші сыныпты әлемдік аудиторлық компаниялардың моделі бойынша жұмыс істейтін болады және ағымдағы операциялық бақылаудан кетеді.

94. “Ашық үкіметті” енгізу. Мемлекеттік құпияға жатқызылған ақпаратты және заңнамамен қорғалатын өзге де ақпаратты қоспағанда, мемлекеттік органдардың иелігіндегі кез келген ақпаратты жасауға мүмкіндік беретін ақпаратқа қол жеткізу туралы заңды әзірлеу.

95. Стратегиялық жоспарлар мен аумақтарды дамыту бағдарламаларының негізгі көрсеткіштеріне қол жеткізу туралы мемлекеттік органдар басшыларының халық алдында жыл сайын көпшілік алдында сөз сөйлеу практикасын енгізу және олардың есептерін ресми веб-сайттарда орналастыру. Ұлттық жоғары оқу орындары басшыларының қызмет нәтижелері туралы оқушылар, жұмыс берушілер, жұртшылық өкілдері және БАҚ алдында жыл сайынғы есеп беру практикасын енгізу.

96. Орталық мемлекеттік органдардың статистикалық деректер базасына онлайн-қолжетімділікті қамтамасыз ету. Барлық бюджеттік және шоғырландырылған қаржылық есептілік, сыртқы қаржы аудитінің нәтижелері, мемлекеттік саясаттың тиімділігін бағалау қорытындылары, мемлекеттік қызметтердің сапасын қоғамдық бағалау нәтижелері, республикалық және жергілікті бюджеттердің атқарылуы туралы есеп ЖАРИЯЛАНАТЫН БОЛАДЫ.

97. Өзін-өзі реттеу мен жергілікті өзін-өзі басқаруды дамыту арқылы АЗАМАТТАРДЫҢ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУ процесіне қатысу мүмкіндігін кеңейту. Мемлекетке тән емес функцияларды бәсекелес ортаға және өзін-өзі реттейтін ұйымдарға беру. Үкімет мемлекетке тән емес және басы артық функцияларды қысқарту есебінен ықшам бола түседі.

98. Ауылдық округ, ауыл, село, кент, аудандық маңызы бар қала деңгейінде жергілікті өзін-өзі басқарудың дербес бюджеті енгізілетін болады. Облыс орталықтарында және Республикалық маңызы бар қалаларда азаматтардың тиісті бюджеттердің жобаларын талқылауға қатысу тетіктері жұмыс істейтін болады.

99. Стратегиялық жоспарлар мен аумақтарды дамыту бағдарламаларының орындалуын; бюджеттердің, есептердің, нысаналы индикаторларға қол жеткізудің, азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын қозғайтын нормативтік құқықтық актілердің жобаларын; бағдарламалық құжаттардың жобаларын талқылау бөлігінде мемлекеттік органдар мен әкімдер жанындағы Қоғамдық кеңестердің рөлін күшейту. Қоғамдық кеңестердің мәртебесі мен өкілеттіктерін заңмен бекіту мемлекеттік шешімдер қабылдаудың ашықтығын арттырады.

100. Канададағы canadaservice және Австралиядағы centrelink үлгісі бойынша мемлекеттік қызметтердің бірыңғай провайдері болатын “Азаматтарға арналған үкімет” мемлекеттік корпорациясын құру. Мемлекеттік корпорация халыққа қызмет көрсетудің барлық орталықтарын бірыңғай жүйеге интеграциялайды. Қазақстан азаматтары барлық мемлекеттік қызметтерді бір жерден алатын болады. Мемлекеттік қызметті САПА МЕНЕДЖМЕНТІ ISO 9000 СЕРИЯСЫНА СӘЙКЕС халықаралық сертификаттау.

Іске асыру тетіктері

ел Президенті жанынан жедел түрде құрамы отандық және шетелдік сарапшылардан тұратын, БЕС ЖҰМЫС ТОБЫНАН жасақталған жаңғырту жөніндегі ҰЛТТЫҚ комиссия ҚҰРЫЛДЫ.
Ұлттық комиссия бес институционалдық реформаны кезең-кезеңімен орындауды келісілген басқару бойынша жүзеге асыруы тиіс. Ол мемлекеттік органдардың, бизнес-сектор мен азаматтық қоғамның өзара тиімді іс-қимылын қамтамасыз етеді.
Ұлттық комиссия ТҰЖЫРЫМДАМАЛЫҚ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАП, ІС-ҚИМЫЛДЫҢ НАҚТЫ ЖОСПАРЫН АЙҚЫНДАУЫ тиіс. Оның ұсыныстарын ел Президенті бекітеді. Бекітілген шешімдерді орындау үшін жедел түрде ПАРЛАМЕНТ ТАРАПЫНАН ЗАҢДАР, ҮКІМЕТ ТАРАПЫНАН ҚАУЛЫЛАР ҚАБЫЛДАНАТЫН БОЛАДЫ.
министрлер мен әкімдердің шешуші бастамаларын тиімді жүзеге асырулары ҰЛТТЫҚ КОМИССИЯ ТАРАПЫНАН ҚАТАҢ ҚАДАҒАЛАНАТЫН болады.